Hokimlik va vazirlik ishi o‘qituvchining bo‘ynidami?Samarqand viloyati hokimligi suvsiz qolayotgan maktab muammosiga ko‘z yumdi
O‘qituvchining vazifasi hokimliklarga borib maktab uchun bino va suv ta’minotini so‘rab yugurib yurishmi yoki dars berishmi? Maktabgacha va maktab ta’limi vazirligi o‘qituvchilarni to‘laligicha darsdan chalg‘itmaydigan tizim yaratishni va’da bergan edi. Bugun o‘qituvchilar maktabning moddiy ta’minotini istab masu’llar eshigi oldida mulzam bo‘lmoqda. O‘z ishlayotgan maktabi uchun qo‘shimcha bino va suv ta’minotini so‘rab Samarqand viloyati hokimligi sayyor qabuliga borgan o‘qituvchi muammoni hal qila olmaganini yozmoqda.
Samarqand viloyati hokimi sayyor qabuliga borgan o‘qituvchiga hokim “open byudzhet” orqali muammosini hal qilishi mumkinligini aytgan. O‘qituvchi maktab uchun qo‘shimcha o‘quv binosi va maktab suv bilan ta’minlanishini so‘ragan. Muammo esa hal bo‘lmagan, hokim oldida masalani hal qilishini aytgan mas’ul keyin o‘qituvchi iltimoslarini zhavobsiz qoldirgan.
Hokimdan samarasiz zhavobni olgan o‘qituvchiga «Ma’rifat» gazetasiga maktub yo‘llagan. Maktubda shunday deyiladi:
Bugun viloyat hokimi sayyor qabuliga borgandim. O‘zimga emas, maktabimiz uchun qo‘shimcha o‘quv binosi va ichimlik suvi bilan ta’minlash masalalarida amaliy yordam so‘rab murozhaat qilgandim.
Viloyat hokimiga mana shunday issiq ob-havoda, vaqt azhratib, oddiy xalqni dardini tinglagani uchun barcha Samarqandliklar nomidan, oddiy xalq nomidan minnatdorchilik bildiraman. Va shu o‘rinda bir kichik e’tirozim ham bor.
Albatta, meni murozhaatimni viloyat hokimi o‘zi tingladi va maktab uchun qo‘shimcha o‘quv binosi qurish masalasini «open budzhetga» kiritish orqali hal qilish mumkinligini aytdi.
2-masalani esa bir hokimiyat xodimiga yukladi (bu erda ism-familiyasini yozishni xohlamadim). U kishi viloyat hokimi oldida menga yordam berishini aytgandi. Keyin menga «Opa, chetroqqa chiqib gaplashib olaylik», dedi va «Samarqand suv ta’minoti» AZh xodimini chaqirdi. Bu tashkilot xodimi esa suv inshooti qurib berish uning vazifasiga kirmasligini, qachonki viloyat hokimligi yoki viloyat Xalq ta’limi boshqarmasi tomonidan pul azhratilsagina, suv inshooti qurib bera olishini aytdi. Bu masalani yana birorta homiy yordami orqali yoki davlat dasturiga kiritish orqali hal qilish mumkinligini aytib, ikkovlon menga maslahat berishdi.
Xullas, mana shunday mas’uliyatsiz mas’ullarning bu murozhaatga panzha orasidan qarashi natizhasida masala yillar davomida o‘z echimini topmay kelmoqda. Bu ko‘zbo‘yamachiliklar, qog‘ozbozliklar kimga kerak? Qachon masalaga zhiddiy yondashib, echim topib, amaliy yordam berishni o‘rganamiz? Quruq maslahat berish oson, lekin biz XXI asr — texnika asrida yashayapmiz. Bolalar maktabga bir sumka kitob ko‘tarib kelsinmi yoki chanqab qolmasligi uchun bir bakalashka suv olib kelsinmi?», deb yozadi Nurobod tumanidagi 15-maktab boshlang‘ich sinf o‘qituvchisi Sevara ABDURASULOVA.